Internetul este unealta pe care o exploatăm cel mai tare atunci când vine vorba de clienții noștri. În fiecare zi avem de a face cu noi și noi opinii legate de diverse subiecte, iar în același timp de fiecare dată când tragem linie, ne dăm seama că educația pe internet ar trebui să devină un fel de L3, pentru oamenii deja prezenți în online, dar și pentru cei care vin din urmă. 

Am numi-o L3, pentru că la școală limbile străine erau notate în programă cu L1 și L2. 

Nu, nu vrem să începem lecțiile înainte de a fi plecat vacanța cu trenul înapoi în Franța, am vrea doar să vă explicăm felul în care hashtag-urile sunt folosite de multe ori greșit, iar în România, acest lucru poate avea direct legătură cu faptul că nu am fost atenți la cateva lecții esențiale de limba română.

Câmpul lexical 

Vă mai amintiți temele acelea simple din clasele I-IV sau chiar mai târziu când vi se cerea să formați câmpul lexical al unui anumit cuvânt? Suntem siguri că da, la fel și noi și nu întâmplător zilele trecute, într-o discuție despre importanța hashtag-urilor în online, am realizat că există o legătură între câmpul lexical și hashtag-uri care ne va face să înțelegem mai ușor cum să le folosim corect, dacă nu eficient.

Un câmp lexical reprezintă totalitatea cuvintelor dintr-o sferă de activități sau dintr-o sferă de obiecte care pot fi asociate între ele prin cuvântul liant inițial.

Să luăm ca exemplu cuvântul bucătărie. 

Câmpul lexical al acestuia ar putea să cuprindă următoarele cuvinte: aragaz, plită, frigider, farfurie, cuțit, plătă, prăjitor de pâine, pahar, bătător, polonic etc.

Adică toate cuvintele care ne trec prin minte atunci când ne gândim la ceva, dar care ar putea fi reunite sub umbrela unui cuvânt mare pe care l-am putea involuntar asocia cu toate. Simplu, nu?

Să dăm etichetei ceea ce i se cuvine

Pentru că internetul este mare și vast, iar rețelele sociale ne-au ajutat nu doar să comunicăm, dar ne-au și organizat pe noi, afacerile noastre, vacanțele sau locurile în care ieșim, cumva a apărut nevoia de a selecta conținutul de care ai nevoie, sau de  a găsi poze dintr-o anumită țară #romania modificate cu un anumit tip de filtru #vsco, care prezintă aspecte foarte faine locale – #viataincluj. 

image

La fel ca indexurile din cataloagele medicale sau din enciclopedii, ideea a venit natural, să găsim cuvinte etichetă, care odată introduse, să ne găsească informația relevantă legată de ”câmpul nostru lexical”. Practic, rațiunea acestor cuvinte este să fie simple și ușor de reținut. 

Așa au apărut campaniile pe Twitter și Instagram, oamenii erau îndemnați să foloseasca un anume hashtag pentru ca apoi conținutul postat de ei să întâlnească conținutul similar sau indexat similar de alți oameni și astfel, una din nevoile pricipale ale omului, cea de apartenență socială era satisfăcută cu succes și online.

Unde greșim?

Greșelile de utilizare a hashtag-urilor erau și sunt inevitabile și ca orice greșeli, unele sunt tehnice altele vizează strict conținutul.

1. Un hashtag își pierde utilitatea în momentul în care între # și cuvânt lăsăm pauză, dar o greșală mult mai întâlnită este atunci când nu lăsăm pauză între mai multe hashtag-uri consecutive.

image

Lipsa spațiului dintre el va anula, din nou, hashtag-ul utilizat de noi.

2. Vorbeam de relevanță, tocmai pentru că e esențial ca hashtag-ul folosit de tine să fi avut relevanță înainte, adică să fi fost folosit sau dacă tu ești inițiatorul lui, să te asiguri că îl vei folosi cu o consecvență care să îi crească notoritatea, iar în timp să fie simplu de asociat cu, să spunem, câmpul lexical la care faci referire.

image

După cum puteți observa, hashtag-ul folosit de mine este extrem de lung, extrem de personal și e foarte puțin probabil ca cineva să îl mai fi folosit sau să îl folosească pe viitor. La fel și hashtag-urile: #celmaibunvinedinolteniasierece  sau #papanasicalanoinumaigasitiniciunde. 

Și știm că la selfiurile pe plajă ar merge un #sun#summer#mamaia#girlsjustwannahavefun sau #anaandoanaanthebeachforever, doar că în acest fel ați realizat doar o descriere simplă cu câteva simboluri # intercalate.

Pentru început e bine să știm asta. Hashtaguit plăcut și relevant în continuare!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *