Ai tot auzit în stânga și în dreapta despre Facebook Insights. Ai și tu o pagină de Facebook a companiei tale, însă niciodată nu ai fost curios să vezi ce se ascunde în spatele tabului cu titlul ăsta, sau poate ai fost, dar te-ai lăsat păgubaș când ți-ai prins urechile.

Ei bine, articolul ăsta o să te dezmeticească. Ești pregătit?

Ce e “Facebook Insights”?

Facebook Insights poate fi explicat ca fiind ceea ce se întamplă după cortină. E ca la teatru. Cei care au dat like paginii tale sunt spectatorii și ei văd toate spectacolele/postările tale. Ce se întâmplă după cortină doar tu știi (și ceilalți administratori ai paginii dacă-i ai).  Facebook Insights îți oferă posibilitatea să îți analizezi pagina și publicul, să vezi ce ai făcut bine, ce nu ai făcut bine și ce poți îmbunătăți. Practic, te poate ajuta să înțelegi comportamentul fanilor paginii tale. O să te surprindă să vezi cât de utile îți sunt informațiile din spatele cortinei.

Overview

Aici poți să arunci o privire de ansamblu peste ultimele tale postări, să vezi care au prins la public sau nu. Tot aici găsești date pe scurt despre like-urile primite, despre “reach” – la câtă lume a ajuns mesajul tău și despre “engagement” înseamnând câți oameni au interacționat cu pagina ta – like-uri, comentarii, share-uri sau câți au dat click pe postare.

Overview îți oferă posibilitatea să vezi cum stă treaba cu pagina ta la un nivel destul de superficial. Dacă vrei ceva mai serios, citește în continuare.

image

Likes

Te-ai prins deja despre ce e vorba aici, nu? În tabul Likes găsești informații detaliate despre activitatea ta, însă aici spre deosebire de Overview, poți selecta perioada pe care vrei să o monitorizezi (mare atenție atunci când faci rapoarte, deoarece datele tind să se reseteze uneori când te muți pe un alt tab).

Total Page Likes as of Today. În prima parte poți vedea numărul total de like-uri pe care pagina ta le-a primit până acum.

Net Likes. În cea de-a doua parte vei vedea un grafic care cuprinde numărul net (total, adică inclusiv de la postări) de like-uri plătite sau organice (neplătite) și unlike-uri (de care îți dorim să nu prea ai).

Where Your Page Likes Happened. Cea de-a treia secțiune reprezintă sursa de unde provin like-urile. Pagină, postări etc. iar în funcție de asta poți să încerci o direcție pe care să o abordezi cu postările tale.

Reach

Aici găsești informații legate de userii care au văzut conținutul postat de tine.

Post reach – În tabul acesta poți vedea în fiecare zi ce număr de useri au văzut conținutul postat de tine.

Likes, Comments & Shares – Aici poți vedea gradul de interacțiune pe care îl ai cu publicul tau, ce (tip de) postări genereaza mai mult engagement.

Hide, Report as spam & Unlikes – Chiar daca nu ne place, această secțiune e destul de relevantă. E important să știi care tip de conținut nu e pe gustul publicului tău.

Total Reach

Probabil asta va fi secțiunea care îți va surâde cel mai mult deoarece deobicei aici găsești cele mai mari cifre. Graficul pe care îl vezi însumează toți userii care au intrat în contact cu postările tale (în ultimele 7 zile), de la tine de pe pagină, de la share-urile fanilor sau de la postări plătite.

image

Visits

Sigur și aici bănuiești despre ce e vorba. În tabul Visits găsești informații despre numărul de vizite de pe pagina ta.

Page and tab visits – Aici descoperi câte vizite a avut fiecare secțiune a paginii tale. Timeline, Info Tab, Photos Tab, Events, Others.

External Referrers – Dacă te-ai întrebat prin ce altă metoda ajung userii la pagina ta, asta e secțiunea care te interesează. De exemplu, câți au ajuns pe pagina de pe site-ul oficial sau de pe alte rețele sociale.

Tot aici poți găsi informații despre postările realizate de alții pe pagina, mențiuni sau check-inuri, dacă e cazul.

image

Posts

Daca știi să interpretezi datele, acest tab te poate ajuta să îți  îmbunătațești strategia de promovare. Dacă nu știi, dă-ne un semn și te putem ajuta.

În prima secțiune poți vedea un grafic ce ilustrează perioadele de timp în care postările tale au avut cea mai mare audiență cu o săptămână în urmă.  Astfel o să știi când publicul tău e activ și o să îți fie mai ușor să creezi interacțiune.

image

În continuare o să vezi o prezentare a tuturor postărilor tale de la tipul acestora până la engagement. Tot aici ai posibilitatea de a da “Boost”, adică să-ți transformi postarea într-o reclamă care să ajungă la toți cei targetați de tine.

People

În acest tab găsești alte 3 taburi care conțin demografice despre userii cu care intri în contact prin intermediul paginii tale.

Cele trei secțiuni – Your Fans (cei care au dat like paginii tale), People Reached (userii la care ajung postările tale) și People Engaged (userii care interacționează cu pagina ta prin likeuri, comentarii & share-uri)  îți furnizează informații despre sexul audienței tale, vârsta, localizarea și limba vorbită, informații de care tu poți să te folosești atunci când creezi conținutul de pe pagină.

Chiar dacă pare, nu e foarte simplu să manageriezi o pagină de Facebook. Succesul paginii depinde foarte mult de cunoștințele unui  Social Media manager, care să gestioneze conținutul și care să facă o analiză relevantă a statisticilor paginii tale. Așa că dacă ai nevoie de ajutor, ne poți contacta oricând.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *